خبرنامه | نوتیفیکیشن | خرید از خارج

تبلیغ خلاقانه سازمان امنیت جاده ای ایرلند
به پشت سر خود نگاه نکنید
۴ تیر ۱۳۹۴
ویدئوی سازمان جهانی مالی حمایت از طبیعت
حضانت یک درخت را قبول کنید
۲۰ تیر ۱۳۹۴
نمایش همه

شمارش تعداد کلیک ها در گوگل انلیتیکس

خدمت URL Builder در گوگل انلیتیکس

در صورتی که وب سایتی داشته باشید حتما تمایل خواهید داشت که آمار کلی از بازدید کنندگان وب سایت خود داشته باشید. این آمار شامل تعداد بازدید کنندگان ، تعداد دقایقی که در وب سایت باقی می مانند ، صفحاتی که می بینند و بسیاری آمار دیگر که خدمت گوگل انلیتیکس به صورت رایگان آن ها را در اختیار شما قرار می دهد. اما یکی از خدمات گوگل انلیتیکس شمارش تعداد کلیک ها است که در این مطلب این مورد را به شما آموزش می دهم.

شاید شما هم دوست داشته باشید که بازدید کنندگان وب سایت خود را تفکیک کنید بدین معنی که بتوانید تشخیص دهید که کدام بازدید کننده از کدام شبکه اجتماعی ، کدام خبرنامه یا کدام وب سایت و … وارد وب سایت شما شده است و چند دقیقه در وب شما مانده است و چند صفحه از صفحات وب سایت شما را دیده است و یا اطلاعات تکمیلی بیشتری مانند مواردی که ذکر شد. این تفکیک منبع بازدید کنندگان ، برای کمپین های تبلیغات اینترنتی نیز بسیار کاربرد دارد. برای شمارش تعداد کلیک ها بر روی لینک های خارج از وب سایت شما که به شما لینک می دهند و اندازه گیری و تصمیم گیری بهتر باید از خدمت URL Builder استفاده نمایید.


تبلیغات

خرید هاست از نت افراز با ۶ درصد تخفیف و کد تخفیف : UC532WDJ
اعتبار کد تخفیف : ۵۰ خرید اول


URL Builder خدمتی از گوگل است که به صورت یکپارچه با گوگل انلیتیکس فعالیت می کند. در این خدمت گوگل ، عباراتی به انتهای URL خود اضافه می کنید و گوگل از طریق آن ها می تواند تعداد ورودی ها به وب سایت شما را با توجه به منبع تشخیص دهد.

با مثال توضیح می دهم.

فرض کنید که مبلغی برای کمپین تبلیغات اینترنتی خود در نظر گرفته اید و در وب سایت های دیگر تبلیغات می کنید و تمایل دارید که بهترین وب سایت را انتخاب کنید که بعدا فقط با همان وب سایت کار کنید. در وب سایت خود از خدمت گوگل انلیتیکس استفاده می کنید و می خواهید میزان ورودی های کاربران را بشمارید. باید کدهای اضافی مانند زیر را انتهای URL خود اضافه نمایید.

تبلیغات اینترنتی

http://www.yourdomain.com/?utm_source=site1&utm_medium=advertising
http://www.yourdomain.com/?utm_source=site2&utm_medium=advertising
http://www.yourdomain.com/?utm_source=site3&utm_medium=advertising

به جای عبارت Site2 ، Site1 یا سایت Site3 نام سایتی که تبلیغات را در آن انجام می دهید بگذارید.
بعد از اضافه کردن این کد به انتهای URL خود ، باید آدرسی که به سایت تبلیغ دهنده می دهید تا در صورت کلیک بر روی تبلیغ شما به وب سایت شما کاربر را راهنمایی کند آدرسی مانند آدرس فوق باشد. به یاد داشته باشید که به جای www.yourdomain.com آدرس صفحه ای از وب سایت شما که کاربر وارد آن خواهد شد را وارد کنید که این صفحه می تواند هر صفحه ای از وب سایت شما باشد و لزومی ندارد که فقط آدرس صفحه اصلی باشد.
بعد از این کار می توانید تعداد کلیک های صورت گرفته بر روی لینک خود را در قسمت زیر در گوگل انلیتیکس ببینید.

Acquisition -> All Traffic -> Source/Medium

تشخیص منبع بازدید کننده در گوگل انلیتیکس

شمارش تعداد کلیک ها تنها برای امور تبلیغاتی نیست بلکه برای شمارش تعداد ورودی ها از شبکه های اجتماعی ، خبرنامه وب سایت در بازاریابی ایمیلی و … نیز استفاده می شود که آدرس های زیر نمونه هایی هستند که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

خبرنامه ایمیلی وب سایت

http://www.yourdomain.com/?utm_source=newsletter-khordad94&utm_medium=email

می توانید به جای newsletter-khordad94 هر اسم دیگری انتخاب کنید.

شبکه های اجتماعی

http://www.yourdomain.com/?utm_source=facebook&utm_medium=social
http://www.yourdomain.com/?utm_source=twitter&utm_medium=social

می توانید به جای facebook یا twitter نام هر شبکه اجتماعی دیگری را نیز بگذارید.
نکته پایانی اینکه با اضافه کردن این عبارات در پایان URL ممکن است که URL نهایی کمی طولانی شود. بنابراین بهتر است که از وب سایت کوتاه کننده آدرس مانند bitly.com در این خصوص استفاده نمایید که خود این وب سایت های کوتاه کننده آدرس نیز به صورت جداگانه تعداد کلیک ها بر روی لینک ها را می شمارند.
در صورتی که این مطلب برای شما مفید فایده بوده است می توانید در خبرنامه سایت پرسیما عضو شوید تا مطالب جدید را در ایمیل خود دریافت نمایید.

منبع : پرسیما


این مطلب را در تلگرام (آیکن اول سمت چپ) به اشتراک بگذارید

فِلِش اشتراک گذاری در تلگرام
 
مدیر سایت
مدیر سایت
لطفا از مطالب با ذکر منبع : پرسیما استفاده نمایید. در صورتی که این مطلب توانسته است به شما کمک کند می توانید آن را با کلیک بر روی آیکن های موجود در پائین هر مطلب در شبکه های اجتماعی و پیام رسان مانند تلگرام (اولین آیکن از سمت چپ) به اشتراک بگذارید و برای دریافت مطالب بعدی در خبرنامه وبلاگ عضو شوید. صرفا حضور در همایش ، کنفرانس و سمینار برای آموزش بازاریابی اینترنتی کافی نیست ، بنابراین سعی می کنم مطالبی که در این وبلاگ می نویسم را بر روی وب سایت پرسیما به عنوان وب سایتی فعال در حوزه بازاریابی اینترنتی مورد آزمایش قرار داده و نحوه اجرا و تجربیات خود در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم.

1 دیدگاه

  1. معصومی می‌گه:

    با سلام
    مطلبتون در مورد گوگل جالب بود ، متشکرم
    از سایت ما نیز دیدن کنید
    http://vibershetab.ir/
    http://vibershetab.com/