خبرنامه | نوتیفیکیشن | خرید از خارج

بازاریابی دهان به دهان و ارتباط آن با بازاریابی اینترنتی

ارتباط حضور در نمایشگاه با بازاریابی اینترنتی
۱۶ بهمن ۱۳۹۱
لوگوی شرکت گوگل
گوگل ، برترین شرکت برای کار
۸ اسفند ۱۳۹۱
نمایش همه

بازاریابی دهان به دهان و ارتباط آن با بازاریابی اینترنتی

در انجام بازاریابی ، روش های گوناگونی وجود دارد که یکی از این روش ها ، روشی به نام بازاریابی دهان به دهان است. در این مقاله به تعریف بازاریابی دهان به دهان و ارتباط آن با بازاریابی اینترنتی پرداخته می شود.

بازاریابی دهان به دهان


تبلیغات

خرید هاست از نت افراز با ۶ درصد تخفیف و کد تخفیف : UC532WDJ
اعتبار کد تخفیف : ۵۰ خرید اول


بازاریابی دهان به دهان (Word of Mouth Marketing) نوعی از بازاریابی است که بدون پرداخت هزینه ، کسب و کاری توسط استفاده کنندگان از خدمات یا محصولات به دیگران معرفی می شود. در صورتی که بخواهیم محصول یا خدمتی توسط خود کاربران به دیگران معرفی شود لازم است این محصول یا خدمت از کیفیت لازم برخوردار باشد البته این روش از بازاریابی ، هم به صورت آنلاین و هم آفلاین انجام می شود. اما انجام بازاریابی دهان به دهان به صورت آنلاین بسیار مفید است. به عنوان مثال کاربران ممکن است در مورد خدمات یا محصولات شرکتی در وب سایت های دیگر مانند انجمن های اینترنتی و شبکه های اجتماعی نظرات خود را مطرح کنند و در این صورت کاربران دیگر پیش از خرید و استفاده از محصولات و خدمات در اینترنت به جستجو می پردازند و این نظرات بر تصمیم گیری آن ها مسلما تاثیر می گذارد. حال در صورتی که اقداماتی مانند ایجاد صفحاتی در شبکه های اجتماعی مختلف انجام گیرد و با کاربران ارتباط موثر برقرار گردد مسلما در صورت بروز شکایت یا نارضایتی ، کاربران آن را به جای قراردهی در وب سایت های دیگر که جنبه منفی برای کسب و کار دارد با مسئولین مطرح می کنند که در صورت رفع مشکل ، کاربران ناراضی به کاربران راضی از خدمات تبدیل می شوند و چه در فضای آنلاین و چه آفلاین تاثیر مثبتی برای کسب و کار خواهند داشت.

میزان مشارکت در مطالب به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی نیز در بازاریابی دهان به دهان موثر است. به عنوان مثال در صورتی که محصول یا خدمتی در فیس بوک دارای تعداد لایک یا نظرات زیادی باشد و نظرات ارائه شده در خصوص محصول یا خدمت مثبت باشد کاربران دیگر نیز تشویق می گردند تا محصول یا خدمت را خریداری نمایند.

Testimonial چیست؟

نظری مثبت از کاربران وب سایت است که عموما افرادی شناخته شده هستند که باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران به وب سایت می شود.

نمونه نقل قول در مورد وب سایت

آیا شما در کسب و کار خود از بازاریابی دهان به دهان استفاده می کنید و چگونه این روش بازاریابی را با بازاریابی اینترنتی مرتبط می کنید؟

منبع : مقالات بازاریابی اینترنتی

برگرفته از : ویکی پدیا و appaddictive.com


این مطلب را در تلگرام (آیکن اول سمت چپ) به اشتراک بگذارید

فِلِش اشتراک گذاری در تلگرام
 
مدیر سایت
مدیر سایت
لطفا از مطالب با ذکر منبع : پرسیما استفاده نمایید. در صورتی که این مطلب توانسته است به شما کمک کند می توانید آن را با کلیک بر روی آیکن های موجود در پائین هر مطلب در شبکه های اجتماعی و پیام رسان مانند تلگرام (اولین آیکن از سمت چپ) به اشتراک بگذارید و برای دریافت مطالب بعدی در خبرنامه وبلاگ عضو شوید. صرفا حضور در همایش ، کنفرانس و سمینار برای آموزش بازاریابی اینترنتی کافی نیست ، بنابراین سعی می کنم مطالبی که در این وبلاگ می نویسم را بر روی وب سایت پرسیما به عنوان وب سایتی فعال در حوزه بازاریابی اینترنتی مورد آزمایش قرار داده و نحوه اجرا و تجربیات خود در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم.

دیدگاه ها بسته شده است