پروژه AMP گوگل
معرفی پروژه AMP
۶ آذر ۱۳۹۶
گوگل ادوردز
انجام تبلیغات سفارشی در تبلیغات گوگل
۲۱ آذر ۱۳۹۶
نمایش همه

محبوبیت تلویزیون به شدت در حال کاهش است

برنامه تلویزیونی

شاید اگر روزی این عنوان را می دیدید این حقیقت باورتان نمی شد. اینترنت، به سرعت در حال جایگزین شدن به جای رسانه های دیگر است. از وضعیت فروش مجلات و روزنامه ها مطلع هستید. هر روز کمتر از دیروز می شود. کاربران اگر بخواهند اخبار بخوانند سریع به یک کانال تلگرامی مراجعه می کنند و یا اگر بخواهند در نیازمندی ها آگهی بزنند با اپلیکیشن های موبایل نیازمندی، این کار را انجام می دهند. حالا کم کم نوبت تلویزیون است. همان طور که تکنولوژی، روزنامه ها و مجلات را پشت سر گذاشت بر محبوبیت تلویزیون هم تاثیر زیادی داشته است.

به نموداری در زمینه مشاهده برنامه های تلویزیونی برخوردم که بسیار جالب بود. در این نمودار که بر اساس نظرسنجی از مردم در سراسر جهان است، مشخص شده که کاربران اینترنت، کم کم در حال مشاهده برنامه های تلویزیونی در موبایل یا لپ تاپ خود هستند و دیگر مثل گذشته تمایلی ندارند برای دیدن یک برنامه خاص، پای تلویزیون بنشینند و برنامه محبوب خود را مشاهده کنند.

بینندگان تلویزیون با کامپیوتر، لپ تاپ و تلفن هوشمند

حتما در اطرافیان شما هم هستند افرادی که در صورتی که برنامه خندوانه را در تلویزیون ندیده باشند با موبایل به سایت آپارات مراجعه می کنند و نسخه آنلاین آن را می بینند. این برای تلویزیون یک نوع تهدید است و باید برای رویارویی با این پدیده فکری کند. ایده ای دارم که ممکن است خوب باشد و ممکن هم هست که اجرایی نباشد.

سازمان صدا و سیما از یک طرف نمی تواند سایتی مانند فیلیمو داشته باشد چون برنامه ها از شبکه سراسری پخش می شوند و در آرشیو سایت صدا و سیما قابل مشاهده بوده و افراد حاضر نخواهند بود که برای این نوع برنامه ها حق اشتراک بخرند و پولی پرداخت کنند. بنابراین یک راه باقی می ماند. برنامه ها باید بر اساس یافتن اسپانسر ساخته شوند.

چه می شد اگر (این یعنی شروع یک ایده) سازمان صدا و سیما، وب سایت حراجی داشت که هر برنامه ای که قرار است در سازمان صدا و سیما ایجاد و از تلویزیون پخش شود یک اسپانسر آن را حمایت می کرد. با این کار در صورتی که برنامه از کیفیت خوبی برخوردار باشد علاوه بر افرادی که از طریق پخش تلویزیونی، برنامه را می بینند و با اسپانسر آشنا می شوند، در صورتی که در شبکه های اجتماعی نیز بخشی از آن و یا در وب سایت های ویدئویی نسخه کامل آن توسط بینندگان آنلاین دیده شود بازهم تبلیغات اسپانسر پابرجا باقی بماند.

همچنین از این فرصت استفاده و طرح تشویقی سازمان صدا و سیما که برای تبلیغات رایگان در تلویزیون در سال ۱۳۹۶ است را به شما معرفی می کنم. در صورتی که شرکتی دارید که در اسفند ماه ۱۳۹۵ برای بالای ۱۰ نفر از نیروی های کاری خود بیمه رد کرده باشید می توانید از این طرح تشویقی صدا و سیما استفاده کنید.

برای استفاده از این طرح اگر از آن مطلع نبوده اید زمان زیادی ندارید. بنابراین هر چه سریع تر با شرکت های تبلیغاتی تماس بگیرید و از این طرح استفاده کنید.

منبع : پرسیما

برگرفته از : ایمارکتر

 
محمد مهدی هاتفی
محمد مهدی هاتفی
در صورتی که این مطلب توانسته است به شما کمک کند می توانید آن را با کلیک بر روی آیکن های موجود در پائین هر مطلب در شبکه های اجتماعی و پیام رسان مانند تلگرام به اشتراک بگذارید و برای دریافت مطالب بعدی در خبرنامه وبلاگ عضو شوید. صرفا حضور در همایش ، کنفرانس و سمینار برای آموزش بازاریابی اینترنتی کافی نیست ، بنابراین سعی می کنم مطالبی که در این وبلاگ می نویسم را بر روی وب سایت پرسیما و وب سایت های دیگر مورد آزمایش قرار داده و نحوه اجرا و تجربیات خود در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم.

پاسخ دهید