پنل های ارسال ایمیل در بازاریابی ایمیلی
بهترین پنل ارسال ایمیل در بازاریابی ایمیلی چیست؟
۲۱ مرداد ۱۳۹۶
شبکه اجتماعی اینستاگرام
از بازاریابی افراد تاثیر گذار در اینستاگرام استفاده کنید
۴ شهریور ۱۳۹۶
نمایش همه

تبلیغات بنری ثابت و پرداخت بر مبنای تعداد Session

تبلیغات بنری آنلاین

در این مطلب، تجربه ای را با شما به اشتراک می گذارم که ممکن است تاکنون حتی از آن اطلاعی هم نداشته باشید. انواع روش های تبلیغات بنری را توضیح و تبلیغات بنری ثابت و پرداخت بر مبنای سشن را نیز به شما آموزش می دهم.

تبلیغات آنلاین بنری

چهار نوع روش پرداخت در تبلیغات بنری داریم:

۱- تبلیغات بنری ثابت و پرداخت هزینه ثابت ماهیانه

۲- تبلیغات بنری و پرداخت بر مبنای هر ۱۰۰۰ بار نمایش (CPM)

۳- تبلیغات بنری و پرداخت بر مبنای تعداد کلیک (PPC)

۴- تبلیغات بنری ثابت و پرداخت بر مبنای تعداد سشن (Session)

هر چهار مورد را توضیح می دهم اما مورد چهارم روشی است که حتی بعضی سایت های نمایش دهنده تبلیغات، از آن اطلاعی ندارند و در صورتی که تمایل دارید تبلیغات بنری ثابت انجام دهید در مذاکره با سایت های تبلیغ کننده سعی کنید اول مورد چهارم را به آن ها پیشنهاد بدهید و در صورتی که قبول کنند برای شما بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

۱-تبلیغات بنری ثابت و پرداخت بر مبنای هزینه ثابت ماهیانه

در این روش تبلیغات بنری که روشی سنتی است، شما با سایت نمایش دهنده تبلیغ، توافق می کنید که بنر تبلیغاتی شما را در وب سایت خود قرار دهد و بر مبنای آن مبلغی ثابت به صاحب سایت می پردازید. این عدد، توافقی است و تعداد نمایش، کلیک و سشن هیچ تاثیری بر مبلغ تبلیغات ندارد و عامل مهم، مدت زمان نمایش تبلیغ است.

۲-تبلیغات بنری و پرداخت بر مبنای هر ۱۰۰۰ بار نمایش

در این روش تبلیغات بنری، شما مبلغی به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغات می پردازید که این روش، خیلی در ایران مرسوم نیست و زمان نمایش، تعداد کلیک و سشن، هیچ نقشی در میزان پرداختی شما به تبلیغ کننده ندارد.

۳-تبلیغات بنری و پرداخت بر مبنای تعداد کلیک

در این روش تبلیغات بنری یا به صورت مستقیم با وب سایت های نمایش دهنده تبلیغ ارتباط برقرار می کنید یا از وب سایت های تبلیغاتی واسط برای انجام تبلیغات استفاده می کنید. از هر کدام از این دو روش که استفاده کنید زمان، تعداد نمایش و سشن بر میزان پرداختی شما تاثیری ندارد و عامل اصلی، تعداد کلیک بر روی بنر است. البته نکته ای را خدمت شما بگویم که بسیار مهم است. در سال های اخیر، سایت های واسط تبلیغات، مبلغ کلیک را به صورت مزایده ای تعیین می کنند یعنی قبلا این طور بود که مثلا شما کلیکی ۴۰۰ تومان بابت هر بار کلیک بر روی تبلیغ پرداخت می کردید و تعداد نمایش تبلیغ هیچ تاثیری نداشت اما الان اوضاع متفاوت است و CTR تبلیغ، یعنی نسبت تعداد کلیک به نمایش تبلیغ بر میزان مبلغی که به ازای هر کلیک می پردازید تاثیر گذار شده است.

اما آخرین مورد که اصلی ترین موضوع این مطلب است.

۴-تبلیغات بنری ثابت و پرداخت بر مبنای تعداد سشن

در این روش تبلیغات بنری، سایت تبلیغ کننده، تبلیغات شما را به صورت ثابت نمایش می دهد اما شما به ازای هر سشن به وب سایت نمایش دهنده تبلیغ، هزینه پرداخت می کنید. اما شاید بپرسید سشن چیست؟ این تعریف سشن است:

session is defined as a group of interactions one user takes within a given time frame on your website. Google Analytics defaults that time frame to 30 minutes. Meaning whatever a user does on your website (e.g. browses pages, downloads resources, purchases products) before they leave equals one session.

سشن عبارت است از گروهی از تعاملاتی که یک کاربر در یک بازه زمانی خاص در وب سایت شما انجام می دهد. گوگل انلیتیکس میزان این زمان را به صورت پیش فرض ۳۰ دقیقه در نظر گرفته است. این بدین معنی است که هر آنچه کاربر بر روی وب سایت شما انجام دهد تا قبل از اینکه وب سایت شما را ترک کند یک سشن محسوب می شود.

در این روش تبلیغی، شما هزینه را بر مبنای تعداد سشن پرداخت می کنید. یعنی اگر کاربری بر روی تبلیغی کلیک کرد و به وب سایت شما وارد شد و به عنوان مثال تب های زیادی در مرورگر وی باز بود و مجدد بر روی بنر تبلیغ کلیک کرد، در صورتی که مرورگر وی از دفعه قبلی باز بوده باشد و این زمان کمتر از ۳۰ دقیقه باشد یک سشن محسوب می شود و شما فقط یکبار هزینه را پرداخت می کنید در صورتی که اگر پرداخت بر اساس تعداد کلیک بود و کاربر دو بار کلیک کرده باشد باید دو بار هزینه کلیک را پرداخت می کردید. در بازه های زمانی مختلف نیز به رسانه تبلیغی، گزارش های سشن های ثبت شده در گوگل انلیتیکس را ارسال می کنید و یا یک سطح دسترسی باز می کنید تا خود آن ها بتوانند آمار را در گوگل انلیتیکس شما ببینند.

یک مورد دیگر هم هست. در صورتی که پرداخت روش تبلیغات بنری بر اساس تعداد کلیک باشد ، وقتی گزارش تعداد کلیک ها که به شما داده می شود و یا در پنل سایت واسط تبلیغاتی می بینید را با تعداد سشن هایی که در گوگل انلیتیکس شما ثبت می شوند مقایسه کنید در صورتی که این اختلاف زیاد باشد یعنی پنل سایت تبلیغ دهنده، تعداد کلیک ها را به درستی نمایش نمی دهد و شما در حال پرداخت هزینه اضافی هستید که این یکی از مزیت های استفاده از روش تبلیغات بنری و پرداخت بر اساس تعداد سشن است.

به عنوان نکته پایانی، موضوعی را خدمت شما عرض کنم که در مورد استفاده از سایت های واسط تبلیغاتی است. این سایت ها چون دسترسی به پنلی به شما می دهند که می توانید تعیین کنید کدام کاربر از کدام استان و شهر و کدام دسته بندی موضوعی، در چه ساعتی از شبانه روز ، از طریق موبایل یا دسکتاپ و … تبلیغ شما را ببیند و پرداخت را بر اساس تعداد کلیک انجام می دهید بسیار مفید هستند اما در صورتی که می خواهید تبلیغات بنری ثابت ماهیانه انجام دهید حتما سعی کنید در وهله اول پیشنهاد پرداخت بر اساس تعداد سشن و در وهله بعد پیشنهاد پرداخت بر اساس تعداد کلیک را مطرح کنید و هر کدام که مورد قبول واقع شود به نفع شما تمام می شود و هزینه پرداختی، از پرداخت هزینه ثابت ماهیانه برای شما کمتر خواهد بود.

پس از مطالعه این مطلب، حتما مطلب استفاده از دیتا استودیو گوگل در تبلیغات بنری را نیز بخوانید چون به تکمیل این مطلب کمک بسیاری می کند.

منبع : پرسیما

 
محمد مهدی هاتفی
محمد مهدی هاتفی

در صورتی که این مطلب توانسته است به شما کمک کند می توانید آن را با کلیک بر روی آیکن های موجود در پائین هر مطلب در شبکه های اجتماعی و پیام رسان مانند تلگرام به اشتراک بگذارید و برای دریافت مطالب بعدی در خبرنامه وبلاگ عضو شوید.
صرفا حضور در همایش ، کنفرانس و سمینار برای آموزش بازاریابی اینترنتی کافی نیست ، بنابراین سعی می کنم مطالبی که در این وبلاگ می نویسم را بر روی وب سایت پرسیما و وب سایت های دیگر مورد آزمایش قرار داده و نحوه اجرا و تجربیات خود در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم.

پاسخ دهید