در خبرنامه سایت عضو شوید
قالب HTML ایمیل
اصلاح فونت های فارسی در بازاریابی ایمیلی
۱۴ شهریور ۱۳۹۵
سایت خرید گروهی
آشنایی با سیستم های خرید گروهی
۲۱ شهریور ۱۳۹۵
نمایش همه

اجرای ایده سایت Taboola توسط ای نتورک

سایت تبولا

چند مدتی است که در مورد ایده سایت تبولا (Taboola) می خواهم برای شما مطلبی بنویسم. چون در اکثر خبرنامه سایت هایی که در ایران به تولید محتوا در زمینه بازاریابی و تبلیغات اینترنتی می پردازند عضو هستم و مطالب آن ها را می خوانم ، به تازگی ، ایمیلی از طرف سایت ای نتورک در مورد کمپینی به نام کمپین RSS Feed دریافت کردم که از شما دعوت می کنم این مطلب را بخوانید و با ایده سایت خارجی و نمونه داخلی آن آشنا شوید.

ایده این وب سایت در خصوص بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا (Content Marketing) نوعی از بازاریابی است که در آن مطالب مفید با هدف آموزش ، اطلاع رسانی ، سرگرمی و … به صورت رایگان در زمینه کسب و کار مورد نظر در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. با این کار بازدید کنندگان از وب سایت برای دریافت جدیدترین مطالب شما با روش هایی مانند دریافت مطالب در ایمیل خود یا دریافت مطالب در شبکه های اجتماعی و … حاضر می شوند به مشتری بالقوه برای کسب و کار شما تبدیل شوند و در آینده ممکن است به مشتری بالفعل هم تبدیل شوند.

سایت تبولا ، یک سایت نمایش دهنده تبلیغ – تبلیغ دهنده یا همان Publisher – Advertiser است. در این مدل وب سایت ها ، تبلیغ دهنده به سایت واسط ، پول تبلیغ را می دهد و کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی می کند. از آن طرف ، نمایش دهندگان تبلیغ نیز ، کدی که این سایت ها به آن ها می دهند را در قسمت های مختلف وب سایت قرار می دهند و تبلیغات تبلیغ دهندگان را نمایش داده و درآمد زایی می کنند.

مدل سایت های Publisher-Advertiser ، مدت زمان زیادی است که هم در خارج از کشور و هم در ایران ایجاد شده اند اما ایده سایت تبولا ، ایده جدیدتری است.

در این سایت و نمونه داخلی آن می توان به جای تبلیغ بنر تبلیغاتی ، از محتواهایی که در وب سایت ایجاد شده اند برای تبلیغات استفاده کرد. خلاصه و ساده به شما بگویم. یعنی می توانید محتوایی که در وب سایت خود ایجاد می کنید را در سایت های دیگر تبلیغ کنید.

تا آن جایی که تحقیق کردم سایت دیگری نیز به نام Outbrain در خارج از کشور وجود دارد که رقیب جدی Taboola است. اگر می خواهید از طریق مشاهده تصویر نیز با ایده این دو وب سایت آشنا شوید تصاویر زیر را مشاهده کنید. در اغلب وبلاگ های خارجی که بازدید می کنید در مکانی مانند پایین یا در سمت راست یا چپ و کناره های وب سایت ممکن است تبلیغات را مشاهده کنید.

مثال ۱

سایت taboola

مثال ۲

مثال 2 - سایت تبولا

مثال ۳

مثال 3 - سایت taboola

اجرای ایده سایت Taboola توسط مجموعه ای نتورک در وب فارسی بسیار ارزشمند است اما چالش هایی هم دارد. یکی از این چالش ها که در نمونه خارجی و داخلی مشترک است این است که در این مدل تبلیغات ، در وب سایت های نمایش دهنده تبلیغات ، لینک های خروجی از وب سایت افزایش می یابد که این یک نکته منفی برای سئو وب سایت است و دوم اینکه ما در ایران قانون کپی رایت درست و حسابی نداریم و اکثر محتواهایی که در اینترنت منتشر می شوند در وب سایت های مختلف بدون تغییر حتی یک واو کپی و پیست می شوند که بعضی ها با ذکر منبع و بعضی بدون آن است و سایت های کپی کار ممکن است ترافیک سایت خود را با محتوایی که به آن ها تعلق ندارد و از طریق این مدل تبلیغات افزایش دهند که این یک تهدید برای تولید کننده اصلی محتوا محسوب می شود.

به عنوان نتیجه گیری ، خدمت شما عرض کنم که با افزایش استفاده از بازاریابی محتوا چه در خارج کشور و چه در کشور ما ، باید دید این مدل کسب و کار که بر پایه بازاریابی محتوا شکل گرفته است آیا می تواند جایگزین تبلیغات نمایشی شود.

در صورتی که این مطلب برای شما مفید بوده است لطفا آن را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع : پرسیما

 
محمد مهدی هاتفی
محمد مهدی هاتفی
لطفا از مطالب با ذکر منبع : پرسیما استفاده نمایید. در صورتی که این مطلب توانسته است به شما کمک کند می توانید آن را با کلیک بر روی آیکن های موجود در پائین هر مطلب در شبکه های اجتماعی و پیام رسان مانند تلگرام به اشتراک بگذارید و برای دریافت مطالب بعدی در خبرنامه وبلاگ عضو شوید. صرفا حضور در همایش ، کنفرانس و سمینار برای آموزش بازاریابی اینترنتی کافی نیست ، بنابراین سعی می کنم مطالبی که در این وبلاگ می نویسم را بر روی وب سایت پرسیما و وب سایت های دیگر مورد آزمایش قرار داده و نحوه اجرا و تجربیات خود در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم.

پاسخ دهید