اینستاگرام
تبلیغات تعاملی، بهترین روش انجام تبلیغات در اینستاگرام
۲۱ شهریور ۱۳۹۶
استزاتژی بازاریابی درون گرا
پیدا شدن توسط مشتری به جای پیدا کردن مشتری
۲ مهر ۱۳۹۶
نمایش همه

استفاده از دیتا استودیو گوگل در تبلیغات بنری

پیشتر مطلبی با عنوان تبلیغات بنری ثابت و پرداخت بر مبنای تعداد سشن در وبلاگ نوشته بودم که برای تکمیل آن و همچنین معرفی خدمت دیتا استودیو گوگل این مطلب را می نویسم. در این مطلب به شما آموزش می دهم که چگونه بدون نیاز به دسترسی دادن به دیگران برای مشاهده سشن های ثبت شده در گوگل انلیتیکس، اطلاعات را با آن ها به اشتراک بگذارید.

در ابتدای این مطلب، خدمت دیتا استودیو گوگل را به شما معرفی می کنم. دیتا استودیو گوگل خدمتی است که در آن می توانید به خدمات دیگر گوگل از جمله گوگل انلیتیکس (سیستم آماری گوگل)، گوگل ادوردز(سیستم تبلیغات گوگل)، برگه های گوگل (Google Spreadsheet) و …متصل شوید و اطلاعات را به صورت کنترل شده نمایش داده و گزارش های داینامیک را با دیگران به اشتراک بگذارید. در صورتی که تمایل دارید با یک مثال با این موضوع آشنا شوید لطفا ویدئوزیر را مشاهده کنید.

اما در مطلب تبلیغات بنری ثابت و پرداخت بر مبنای تعداد سشن، روش جدیدی درانجام تبلیغات بنری اینترنتی به شما آموزش دادم و در این مطلب می خواهم با استفاده از دیتا استودیو گوگل به شما آموزش دهم که چگونه می توانید بدون اینکه سطح دسترسی به دیگران دهید تا اطلاعات گوگل انلیتیکس شما را مشاهده کنند، گزارش داینامیک برای نمایش دهنده تبلیغات ایجاد کنید.

برای این کار ابتدا به این آدرس مراجعه کنید و بر روی دکمه Start a new report و Blank کلیک کنید.

ایجاد گزارش خالی در دیتا استودیو

سپس  از صفحه ای که باز می شود بر روی دکمه Create New Data Source کلیک کنید.

ایجاد یک دیتا سورس جدید

از منوی سمت چپ گزینه Google Analytics و اکانت انلیتیکس مورد نظر خود را انتخاب و بر روی دکمه آبی رنگ Connect کلیک کنید.

ارتباط گوگل انلیتیکس و دیتا استودیو

تا اینجا عمل کانکت صورت گرفته است و باید اطلاعات را به صورت نمایشی نشان دهید. به عنوان مثال، گزینه Table را انتخاب کنید به طوری که در ستون سمت راست در قسمت Data Source، نام اکانت گوگل انلیتیکس شما، در قسمت Dimension کلمه Source و در قسمت Metrics کلمه Sessions انتخاب شده باشند.

نمایش اطلاعات در گوگل استودیو

حال برای اینکه Source را به سایت تبلیغاتی که بنر ما را نمایش داده است محدود کنیم از قسمت Filter بر روی دکمه Add a filter می زنیم و بر روی دکمه Create a Filter کلیک می کنیم.  در پنجره ای که باز می شود به فیلتر مورد نظر نام می دهیم، نوع فیلتر را انتخاب می کنیم و در قسمت شرط گذاری گزینه Equal to را انتخاب می کنیم و سورس مورد نظر را در باکس مربوطه وارد می کنیم و دکمه Save را می زنیم.

ایجاد فیلتر در دیتا استودیو

تنوع نمودارها بسیار زیاد است. به یاد داشته باشید که می توانید بر روی دکمه Date range هم کلیک کنید تا امکان انتخاب تاریخ را نیز برای مشاهده گزارش فراهم کنید.

بعد از فرایند کانکت کردن و نمایش اطلاعات، نوبت به اشتراک گذاری می رسد.

با کلیک بر روی آیکن اشتراک گذاری گزارش، صفحه ای باز می شود که می توانید ایمیل فردی که تمایل دارید اطلاعات با وی به اشتراک گذاشته شود را در دو حالت با امکان ویرایش و یا با امکان مشاهده به تنهایی وارد کنید.

اشتراک گذاری گزارش در دیتا استودیو

برای یادگیری دیتا استودیو، بهتر است که زمان بگذارید و با امکانات مختلف این خدمت گوگل آشنا شوید. در صورتی که این مطلب برای شما مفید بوده است می توانید آن را با دیگران به اشترک بگذارید.

منبع : پرسیما

 
محمد مهدی هاتفی
محمد مهدی هاتفی
در صورتی که این مطلب توانسته است به شما کمک کند می توانید آن را با کلیک بر روی آیکن های موجود در پائین هر مطلب در شبکه های اجتماعی و پیام رسان مانند تلگرام به اشتراک بگذارید و برای دریافت مطالب بعدی در خبرنامه وبلاگ عضو شوید. صرفا حضور در همایش ، کنفرانس و سمینار برای آموزش بازاریابی اینترنتی کافی نیست ، بنابراین سعی می کنم مطالبی که در این وبلاگ می نویسم را بر روی وب سایت پرسیما و وب سایت های دیگر مورد آزمایش قرار داده و نحوه اجرا و تجربیات خود در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم.

پاسخ دهید