بازدید کنندگان وب سایت خود را بیشتر بشناسید
۱۰ دی ۱۳۹۶
نمایش همه

تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

تصویر بند انگشتی تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ در اینترنت، نوعی از تبلیغات است که به جرات می توانم بگویم خیلی ها یا از آن بی خبرند و یا اطلاع ندارند چگونه باید آن را انجام دهند. در این مطلب در مورد تعریف تبلیغات ریتارگتینگ و روش انجام آن در اینترنت به شما توضیحاتی می دهم.

در تبلیغات اینترنتی، روشی به نام تبلیغات ریتارگتینگ وجود دارد. ریتارگتینگ (Retargeting) به معنی هدف گیری مجدد است. یعنی خیلی ساده بگویم. کاربری که از وب سایت شما بازدید کرده است در وب سایت های دیگر که بازدید می کند تبلیغات وب سایت شما را ببیند.

تبلیغات ریتارگتینگ

فرض کنید که کاربری با جستجو در گوگل به وب سایت شما رسیده است و در حال تحقیق در مورد محصول یا خدمت شما است و بعد از آن وب سایت شما را ترک می کند. می توان خیلی مطمئن گفت که کاربرانی که برای بار اول وب سایتی را می بینند خریدی از آن انجام نمی دهند. بنابراین در تبلیغات اینترنتی باید چه کار کرد؟ دلیل ایجاد تبلیغات ریتارگتینگ، دقیقا همین موضوع است. تا اینجا با تعریف تبلیغات ریتارگتینگ آشنا شده اید و در ادامه، روش انجام این روش تبلیغاتی را خواهید آموخت.

برای این کار باید به وب سایت های واسط تبلیغاتی که این روش تبلیغی را ارائه می دهند مراجعه و در آن ها عضو شوید. سپس آن ها فرمتی از فایل اکسل و یا یک فایل XML را به شما می دهند که محصولات و خدمات خود همراه با مشخصاتی مانند نام محصول، شناسه محصول، قیمت، تصویر و … را به آن ها می دهید و پنل های تبلیغاتی، در پنل خود آن ها را وارد می کنند. سپس تکه کدی به شما می دهند که در هنگام لود صفحه وب سایت خود آن کد فراخوانی می شود و شما در وب سایت خود قرار داده اید. زمانی که کاربر از هر یک از محصولات یا خدمات شما بازدید کرد شناسه محصول یا خدمتی که در آن صفحه می بیند توسط شما در کدی که سایت تبلیغاتی واسط به شما داده است وارد می شود. با این کار سایت واسط متوجه می شود که کاربر در حال مشاهده کدام محصول یا خدمت شما است. سایت تبلیغاتی واسط، شناسه محصول یا خدمت را در مرورگر کاربر به صورت کوکی و یا از طرق دیگر ذخیره می کند و زمانی که کاربر مورد نظر در حال مشاهده وب سایت های دیگر بود در جایگاه تبلیغاتی آن وب سایت ها، محصول یا خدمتی که در وب سایت شما دیده است را می بیند و ممکن است که بر روی آن کلیک کند و به صفحه محصول یا خدمت مورد نظر بازگردد. با این کار احتمال خرید وی بسیار بیشتر می شود چون شما، کاربر را مجدد به وب سایت بازگردانده و اصطلاحا ریتارگتینگ انجام داده اید. استراتژی تبلیغات ریتارگتینگ بسیار مفید است اما هزینه هر کلیک در این روش تبلیغاتی، نسبت به تبلیغات بنری ساده با پرداخت به ازای هر کلیک بیشتر است.

دو استراتژی می توانید برای این روش تبلیغاتی داشته باشید.

۱- از تبلیغات گوگل استفاده کنید و ورودی زیادی به وب سایت خود داشته باشید و سعی کنید که از طریق تبلیغات ریتارگتینگ، کاربران را به وب سایت خود بازگردانید که روش بسیار خوبی است. البته این نکته را نیز بگویم که در گوگل ادوردز می توان از تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کرد اما متاسفانه در زمانی که این مطلب نوشته می شود از سوی ایران آدرس URL ای که وظیفه ریدایرکت کردن کاربران را دارد مسدود شده است و باید از پنل های تبلیغاتی دیگر برای این کار استفاده کرد.

۲- از تبلیغات بومی (Native) استفاده کنید. هزینه کلیک بر روی تبلیغات در این روش تبلیغاتی به مراتب کمتر از تبلیغات گوگل است اما مسلما کاربری که با جستجو در گوگل وارد سایت می شود بسیار به خرید نزدیک تر است تا کاربری که از وب سایت های دیگر به وب سایت ما خواهد آمد. سپس از طریق پنل های تبلیغاتی، تبلیغات ریتارگتینگ را برای کاربرانی که یک بار از وب سایت شما بازدید کرده اند انجام دهید تا کاربران وب سایت شما در هنگام بازدید از وب سایت های دیگر، تبلیغ وب سایت شما را ببینند.

امیدوارم توانسته باشم در مورد تبلیغات ریتارگتینگ توضیحات مفیدی را به شما بدهم. به شما توصیه می کنم که برای یادگیری این روش تبلیغاتی به این مطلب بسنده نکنید و در مورد Retargeting Advertising در گوگل بیشتر تحقیق کنید.

منبع : پرسیما

 
محمد مهدی هاتفی
محمد مهدی هاتفی
در صورتی که این مطلب توانسته است به شما کمک کند می توانید آن را با کلیک بر روی آیکن های موجود در پائین هر مطلب در شبکه های اجتماعی و پیام رسان مانند تلگرام به اشتراک بگذارید و برای دریافت مطالب بعدی در خبرنامه وبلاگ عضو شوید. صرفا حضور در همایش ، کنفرانس و سمینار برای آموزش بازاریابی اینترنتی کافی نیست ، بنابراین سعی می کنم مطالبی که در این وبلاگ می نویسم را بر روی وب سایت پرسیما و وب سایت های دیگر مورد آزمایش قرار داده و نحوه اجرا و تجربیات خود در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم.

پاسخ دهید